Matkavakuutus

LIITON MATKAVAKUUTUS

Jäsenkorttisi on myös matkavakuutuskortti, joten sen on syytä olla matkalla mukana.

Matkustajavakuutuksessa vakuutettuina ovat sinä liiton jäsenenä ja mukanasi matkustavat alle 15-vuotiaat perheenjäsenet (omat lapsesi tai kanssasi samassa taloudessa asuvat lapset alle 15 vuotiaat).

JHL:n matkavakuutus ei sisällä matkatavaroita, joten niille sinun on otettava oma vakuutus.

Vakuutus on voimassa Suomesta ulkomaille tehtävillä vapaa-ajan matkoilla ja vapaa-ajalla tehtävillä kotimaanmatkoilla, jotka ulottuvat vähintään 50 kilometrin etäisyydelle asunnostasi, työpaikastasi, opiskelupaikastasi tai vapaa-ajan asunnostasi. Vakuutus on voimassa yhtäjaksoisesti enintään 45 vuorokautta matkan alkamisesta.

Vakuutus ei ole voimassa asuntosi, työpaikkasi, opiskelupaikkasi ja vapaa-ajan asuntosi välisillä matkoilla.

Vakuutus ei ole voimassa kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa eikä ehdoissa erikseen poisrajatuissa urheilulajeissa tai harrastuksissa.

Matkustajavakuutuksesta korvataan

• matkan aikana alkaneen äkillisen sairauden tai
  • matkalla sattuneen tapaturman aiheuttamat hoitokulut ilman ylärajaa
  • vakuutuksesta korvataan myös matkan peruuntumis- tai keskeytymiskuluja.

Jos sairastut tai joudut tapaturmaan ulkomaan matkalla

• esitä jäsenkorttisi, joka toimii myös matkavakuutuskorttina
  • jos joudut itse maksamaan hoitokulut, säilytä kuitit ja lähetä ne vahinkoilmoituksen mukana Turvaan.

Mikäli hoitolaitoksen kanssa syntyy ongelmia, ota yhteyttä kortin takana mainittuun SOS:iin, joka on pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden omistama kansainvälinen hälytyskeskus. Toimistossa on ympärivuorokautinen päivystys ja siellä tunnetaan myös JHL:n vakuutus. Palvelua saa myös suomen kielellä. SOS:n puhelinnumero Tanskaan on +45 38 48 92 19.

Lisätietoja matkustajavakuutuksesta, vakuutusehdoista sekä vakuutuksen tuoteselostuksesta