SÄHKÖINEN LIITTYMINEN

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton ja työttömyyskassan jäseneksi voit liittyä täyttämällä sähköisen liittymislomakkeen. Mikäli edellytykset ovat kunnossa, jäsenyytesi alkaa ilmoittamastasi liittymispäivästä. Jäsenyytesi vahvistetaan yleensä seuraavan arkivuorokauden aikana. Tarkista, millaisia jäsenetuja JHL sinulle tarjoaa.

Napsauta viereinen Liity jäseneksi -kuva auki ja liity. Ennen kuin täytät ja lähetät lomakkeen tarkista, että pari ehtoa täyttyvät osaltasi:
Ehto 1.
Sinulla on voimassa oleva työsuhde. Tämä ehto ei koske opiskelijajäseniä, ammatinharjoittajia eikä omaishoitajia.

Ehto 2. Työskentelet jollakin seuraavista toimialoista tai paikoista
 - valtion, kunnan, kuntayhtymän tai seurakunnan palveluksessa
 - edellä mainittujen omistuksessa olevien liikelaitosten tai yhtiöiden palveluksessa
 - järjestöjen tai yleishyödyllisten yhteisöjen palkkalistoilla
 - julkiselle sektorillle palveluja tuottavien yritysten tai yhteisöjen palveluksessa tai
 - vastaavilla toimialoilla.

- ohjemerkit lomakkeen oikeassa reunassa sisältävät lisätietoja lomakkeen
  täyttämisestä.  Napsauta lomakkeessa kysymysmerkki auki.

Täytäthän myös lomakkeen ei-pakolliset kentät. Taustatietoja käytetään edunvalvonnan ja jäsenviestinnän tehostamiseen.

Tulosta perintäsopimus
Jos valtuutat työnantajasi perimään jäsenmaksusi, tulosta perintäsopimus palkanlaskentaa varten ennen lomakkeen lähettämistä.

Jos unohdit tulostaa perintäsopimuksen
Voit tilata perintäsopimuksen jäsenyksiköstä tai käyttää tulostettavaa  PDF-lomaketta.

Jos maksat jäsenmaksun itse
Saat jäsenmaksuviitteet kotiin postitse.

Jos olet ilmoittanut matkapuhelinnumerosi, saat ensimmäisen vahvistuksen jäsenyydestäsi tekstiviestinä. Jäsenkortti ja uuden jäsenen liittymispaketti postitetaan sinulle muutaman viikon kuluessa liittymisestä.

Opiskelijajäseneksi voit liittyä omalla verkkolomakkeella, jos vain opiskelet JHL:läisille aloille valmistavassa oppilaitoksessa. Lomakkeeseen pääset opiskelijoiden sivuilta.

Mikäli et halua käyttää sähköistä liittymislomaketta, tulosta .pdf-lomake, täytä se ja ota neljä kopiota. Toimita lomakkeet allekirjoitettuina JHL-aktiiville työpaikallasi tai postita jäsenyksikköön.

Jäsenyyttä hakiessasi sinun ei tarvitse tietää, mikä olisi yhdistyksesi. Jäsenrekisteri ohjaa sinut jäseneksi oikeaan yhdistykseen. Yhdistyksiä JHL:ssä on noin 770.